Man vet att man har semester när...

...man vaknar före åtta på morgonen, utvilad och redo att kliva upp. Lyx!
...man inte känner stress över att få tid till en tupplur på eftermiddagen. Lyx!
...man är pigg på dagarna, inte jobb-bakis-mosig. Lyx!
...man sträckläser en bok på typ två dagar. Lyx!
 
Ett bombsäkert tecken på semester är att frivilligt kliva upp kvart över sex på morgonen, bara för att kunna lifta med älsklingen och cykla hem cykeln drygt två mil. Inte alltför oangenämt dock att trampa fram mellan daggmarinerade lägdor i morgonsol. I alla fall skönt så här i efterhand :)
 
Ä-n-t-l-i-g-e-n har även en nattarbetande syster slarvig fått semester. Typ sist av alla, men ändå. Och efter en alldeles alldeles underbar första vecka kan inte ens jag hitta något att klaga på. Sol, bad, lite loppis, lite grillat och lata dagar i stugan. Välbehövlig återhämtning för både kropp och knopp!
 
Idag känns det dock höstigt i luften. Någon sorts kyla har liksom smugit sig in i allt det här somriga. Men det gör faktiskt inget. Nu kanske man kan ta tag i lite disk och dammsugning istället. Sånt som fått stå tillbaka för utomhusaktiviteter och värmerelaterad lathet. Kanske till och med lite bakning?

Kommentarer
Postat av: Moster

Då borde ju jag ha passerat dig på väg till jobbet, jag åker ca 7:05 hemifrån. Kan dock inte minnas att jag passerat nån cyklist men å andra sidan är inte minnet det bästa ;)

2014-08-13 @ 18:58:47
Postat av: Systerslarvig

Riktigt så tidigt hade jag inte börjat trampa än, väntade en stund i förhoppning att det skulle bli en aning varmare ute :)

2014-08-14 @ 19:19:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback