Word for dummies.

Alltså. Jag har ä-n-t-l-i-g-e-n skaffat ett riktigt Office-paket med ett riktigt Word-program. Äntligen. Och det har fungerat hur bra som helst.

Men.

Helt plötsligt har Word bestämt sig för att all stavnings- och grammatikkontroll ska ske på engelska. Hallå? Svenska tack! Hur jag än ändrar och bockar i och ur så vägrar den ändra tillbaks. Och fast jag lyckats få det dumma programmet att sluta rödmarkera ALLA ord i hela dokumentet, så vägrar den låta mig skriva ett helt vanligt i utan att genast ändra det till ett stort I. Jag. Blir. Galen!
 
Någon som vet vad som hänt och hur man botar detta besynnerliga tillstånd?? Har försökt kopiera över allt till ett nytt dokument och jo, då fungerade allt som vanligt. I ungefär några minuter. Sen bestämde sig dumma Word för att plötsligt, mitt i en mening, byta till dum-engelska igen. Med dumma stora I. Dumt!
 
Note to self: Ändra namnet på dumma dokumentet innan inlämning. Bajsdokument.docx ser kanske en aning... omoget och oproffsigt ut...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback