Helt enkelt en bra dag.

Jahapp. Då är man opponerad, examinerad och godkänd. Även om det är lite småfix kvar att komplettera uppsatsen med så är det ändå redan godkänd och alla kurser avklarade. U.N.D.E.R.B.A.R.T!!!
 
Känns som att jag fått ett helt nytt liv, bara från den ena dagen till den andra. Det ständigt överhängande plugget är borta. Puts väck borta. Firade med en lååång sovmorgon (har inte hänt sen i augusti), middag på favoritfiket med maken (har knappt varit på stan sen i... augusti), sträckläste en helt vanlig icke-pluggrelaterad bok (har inte läst annat än kurslitteratur sen i, ja augusti) och storstädade lägenheten (också något som varit ganska eftersatt sen i - ni gissade rätt - augusti).
 
Så är det fredag idag och helt enkelt en bra dag. Det är tio år sedan jag tog studenten (hjälp, så länge?). Idag är det exakt sju år sedan jag började arbeta som sjuksköterska (från tjugotre A, via nian till tjugosju A+B+HIA - galet). Efter två terminer med en sysselsättningsgrad på hundraåttio procent är jag i princip färdigbakad företagssköterska (som sagt, lite småfix kvar). Det är tre arbetsnätter kvar till fyra veckor i det efterlängtade Landet Ledig (äntligen!). Om en vecka packar vi in oss i bilen och styr mot Ullared (shopping, shopping, shopping!). Solen skiner, fåglarna kvittar och ja, jag mår helt enkelt BRA idag! Enda nackdelen är att det saknas niotusenniohundratrettio steg i stegräknaren för att den här dagen ska vara... ännu bättre... :)
 
Hej hopp!
 

Kommentarer
Postat av: moster

Stort Grattis till dig Emelie som har kämpat så in i bomben och nu äntligen nått målet. Njut, njut, njut <3

2013-06-07 @ 19:06:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback