Sportlovsläger 2012

Trots att det krävs både planering och en hel del slit att laga mat till fyrtio tonåringar + ett gäng ledare känns veckan i Åre som semester. Kroppen var helt slut när vi väl kom hem, men oj så roligt vi haft. Fysiskt nerbruten men mentalt uppiggad. Jag mår bra!

Dagarna startade strax innan åtta i köket och slutade vid tio-elva på kvällen.


På morgonen ska alla termosar fyllas innan kidsen ger sig ut i backarna. Ungefär tretton-femton liter varm choklad/morgon + lite nyponsoppa (förvånansvärt många som inte ens visste vad nyponsoppa var!).


Många storkok men det enda vi (läs: jag) lyckades bränna var popcornen (och det var inte lite bränt...).


Kvällsfika :)


Spela spel måste man såklart göra på läger. Förutom kortspel och samurajlekar är "Med andra ord" en klassiker.


Kaos i hallen...


Jag och mina mattantskollegor - tack för i år hörrni! :) (och jo, leendena är ironiska, så roligt är det inte med slabbiga tallrikar och kletiga kastruller...).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback