Snabbnudlar och kamremmar

Efter en havregrynsgröt- och snabbnudlar-månad - gissa om det rycker lite extra i shoppingtarmen? Den här månaden var det dessutom ovanligt lite räkningar och i huvudet ser jag hur pengarna istället skulle kunna gå till de där snygga skorna, en ny stor väska, kanske en ny tröja, nya fodrade stövlar, nya fönsterlampor och ja, listan kan göras lååång.

Eller vänta nu. Bilen behöver nya vinterdäck, en underredsbehandling, ny kamrem, en fungerande elkylfläkt (visste inte ens att det fanns en sån) och fungerande sätesvärmare.

Det där med nöjesshopping får nog vänta till sisådär år tjugohundratretton? Bara att plocka fram havregrynspaketet och snabbnudlarna igen...

Men... jag får väl glädjas över att rosten blev åtgärdad i somras i alla fall. Ett huvudbry mindre, tack för det!


Så här roligt hade jag på semestern i somras, jag och min vän rondellen (heter den så?).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback