Fredagsnonsens

Jag har insett att jag egentligen aldrig varit någon morgonmänniska, hur mycket jag än skulle vilja vara hurtig och morgonpigg. Det går helt enkelt inte. Eftermiddag/kväll är den tid på dygnet då jag är som mest kreativ och aktiv. Typ så. Och jag har liksom intalat mig själv att det är en väldigt bra anledning till varför nattjobb passar mig så bra. Jag behöver ju aldrig kliva upp tidigt!

Eller är det verkligen så? När J väckte mig idag slog det mig plötsligt att det är ungefär sjutton gånger jobbigare att kliva upp efter endast några få timmars sömn efter ett nattpass, än att kliva upp tidigt efter få timmars nattsömn. Huh! Den dag jag vakar av och inte ska jobba natten efter gäller det ju att inte sova för länge, för att inte totalt förstöra nattsömnen. Och jösses vad svårt det är att vakna vid halv två tiden! Lyckas jag hålla ögonen öppna så pass länge att jag kan masa sig ur sängkläderna så går resten av dagen vidare i ett dimmigt töcken.

Till saken hör att jag jobbat mycket senaste tiden och varit ledig alldeles för lite. Min dygnsrytm är därför totalt omvänd: är totalt kraschad på dagarna och piggnar till någonstans runt tolv-ett-tiden på nätterna. Kan kanske vara därför det kändes extra jobbigt att kliva upp idag...

Hur som helst, vart vill jag komma med den här långa nonsenstexten? Ingen aning (hjärnan är fortfarande på stand-by-läge). Så nu tycker jag vi går vidare med dagen, vidare till något roligare. J hamnade vid disken och jag här vid datorn - inte så kul. Dags för en promenad, pizzatillverkning och toppa det hela med en MYCKET efterlängtad chokladkaka! :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback