Tisdag

Äntligen mitt i en mycket efterlängtad långledighet! En välbehövlig sådan. Efter senaste två veckornas arbetsschema tog det ungefär två dygn innan det där mosiga i huvudet släppte och kroppen började fattade vilken tid på dygnet det var. Välkommen sköna normala dygnsrytm! Ledigheten inleddes med Fredax, god mat hos J's fina familj, en hejdundrande lovsångskväll med dans och trumpeter, mammsens goda mat och ett väldigt intressant bibelstudium. Dä ä' bar' å åk'! :)

Ser ut som att den här dagen kan bjussa på en del braigt också. Jag har ju till att börja med varit uppe med tuppen (den inte så morgonpigga tuppen - halv tio räknas som rätt tidigt i det här hushållet just nu...), bara en sån sak. Och så skiner solen också, kanske blir en liten motionsrunda idag. Efter att ha lagt min kropp i "träda" i två veckor (förkylning, stormväder och massa jobb i vägen) fick jag nämligen ett bryskt uppvaknande härom dagen - första nyhetsbrevet från Tjejmilen damp ner i inkorgen. Hjälp! Så nu är det bara till att släpa sig ut i motionsspåret, utan prut! I söndags avklarades i alla fall en powerwalk och igår några längder i bassängen.

Så där ja. Då ska jag försöka fösa upp älsklingen ur drömmarnas värld, sen får vi se hur mycke bränt det är i botten på tomtegröten... Tjipp och hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback