Det där med kött

Nu. Ska. Snoret. Bort. Har inhandlat ett naturläkemedel som enligt utsago ska göra att man snyter ut halva hjärnan. Låter bra tycker jag, bara jag slipper snörvla sen. Föresten använder jag inte hela mig hjärnkapacitet ändå, så det lär inte saknas något...

Idag har jag dessutom gjort något jag aldrig gjort förrut. Köpt ox-fransyska och kalvlever (men det är mest J's förtjänst). Till helgen ska det nämligen tillagas Boeuf Bourginionne i mitt lilla kök - smaka på den du!

Det där med köttdisk är för mig en rätt ny upplevelse. Känner mig rätt vilsen bland alla biffar, grytbitar och filéer. Men jag tänker att jag ska lära mig. Sen. När jag blir stor. Mest fascinerad blev jag dock av att man kan köpa oxtunga och lammtestiklar bara sådär. Vad i hela hissingen tillagar man av en stor oaptitligt grå tunga och ägg-liknande testiklar??

Kommentarer
Postat av: Linn

Hehe passa så du inte snyter ut den hjärnhalva som du faktiskt använder bara! ;P

2010-10-07 @ 09:30:52
URL: http://linyn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback