Fiskelycka

Så här kan det gå när den bekväma "storstadsmänniskan" ger sig ut i naturen. Tack Mr M för en trevlig tur på sjön!


Iförd lånat regnställ och stoora stövlar trotsades regn och tunga skyar (tack familjen M för lånet!).


Älsklingen, även han iförd regnavvisande material, fixar båten - jag "dokumenterar omgivningen".


Någon måste ju ta hand om kameran också, eller hur? ;)


Spö spö spö, ge mig frö frö frö... Nä, fisk ska de ju va! Viss skillnad mot min senaste "fisketur" där metspöt var agnat med Cheese Doodles. Behöver väl knappast säga att det var väldans längesedan och att det nappade dåligt... ;P


Liten gädda nr 1 på väg in.


Sen puttrade vi långsamt vidare...


Och stötte på liten gädda nr 2 (jag tyckte iofs inte gäddorna var speciellt små, men så har jag bara erfarenhet av akvariefiskar också...).


Efter regn kommer...


...den spegelblanka sjön fram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback