Independent pease

Igår lyckades systerslarvig lista ut hur man byter luftfilter på bilen. Gissa om jag är stolt! ;) Okej, jag kikade i gör-det-själv-boken och fick lite assistans från lillebror, men ändå. Jag är verkligen ingen bilmek-entusiast, men jag tycker väl att jag behärskar basic-kunskaperna. Byta däck, kolla olja, fixa spolar- och kylarvätska, skruva lite med avgassystem och bända loss bromsar... Även om jag inte har direkt intresse så är jag glad för det. Glad att jag inte behöver vara beroende av andra för minsta sak (fast pappsen finns såklart ett telefonsamtal bort...). Kan klara mig själv. Vilket inte bara gäller bilen, utan livet i allmänhet. Kan själv! Inte så att jag vill vara enstöring och aldrig kunna leva med en annan människa, men jag sitter liksom inte i sjön. Tack gode Gud för det!

Tur föresten att man har en så fantastisk lillebror, som ställer upp och hjälper till med däcksbyte - tack!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback