Glad, tacksam, otrasig

Elände elände och mer elände i den ena tidningsrubriken efter den andra. Misshandel, antastning, våldtäkt, rattfylla, mer misshandel, mer våldtäkt. Vad är det med folk egentligen? Varför? Jag blir arg när jag läser om allt skit som händer. Arg ända in i hjärteroten. Så många trasiga människoliv, helt i onödan.

Arg. Och ledsen.

Jag kan inte annat än tacka Gud för att jag fått växa upp i en skyddad liten bubbla. Det finns säkert de som skulle säga lite för skyddad, men jag är glad. Glad och tacksam för min härliga, trygga familj. För släkt och underbara vänner. För Mr M.

Och framför allt är jag glad att jag fått växa upp med en tro på Jesus.


Kommentarer
Postat av: Syrran

Jag känner precis likadant! ...fast Mr M spelar kanske en lite mindre roll i just mitt liv...

2009-11-08 @ 00:04:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback