Hemma på min gata...

Har bott här drygt två år nu och har verkligen stenkoll på mina trapphus-grannar!

Vån 5 Jag. Min granne, "ynglingen" (Epa-ägare?). Har fortfarande inte hälsat på honom... Bredvid honom: killen som oftast har en pizza eller ICA-kasse med sig, möjligen bor någon av kvinnligt kön hos honom också. Mitt emot mig: ingen aning, har inte de flyttat?
Vån 4 Under mig: har sett hemtjänsten där - gissar på äldre tant (kan möjligen vara där ambulansen varit några gånger?). Svänggänget som luktar rök och springer runt med System-kassar. Pizza-bagaren med försynta frun och sonen som gärna skriker i trapphuset.
Vån 3 Är det här tanten och farbrorn med hundarna bor? I övrigt ingen aning...
Vån 2 Ingen aning... Tvättstuge-tanten kanske? Eller har hon flyttat?
Vån 1 Tror att det bor någon med småbarn här? Och kvinnan med "snickar-brallorna". ICA-kvinnan?

Som sagt, stenkoll.

De enda som jag brukar träffa på är tanten och farbrorn med hundarna. Ett tag sprang vi på varandra jämt! Tanten är säkert trevlig, fast hon knappt hälsar. Farbrorn verkar vara en pratglad typ. Igår morse när jag kom hem från jobbet sprang jag på honom och svarta hunden (golvmopparna fick väl sovmorgon) i dörren och hade en av de längsta konversationerna jag haft med en trapphus-granne under de här två åren:

"Hej"
"Hej"
"Jobbar du skift eller?"
"Ja det gör jag"
"På sjukhuset?"
"Ja precis, jobbar nätter där"
"Jaha"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback