Greetings from the By

This is me calling from en annan del av Sverige. Från Byn. Och då menar jag verkligen Byn. Inte riktigt världens centrum, för det är ju hemma i Fuske (eller hur käre far?) men nästan. Trevlig ställe. Glad är jag också ty jag har lyckats med bedriften att omvandla lite lite av den bleka, nästan transpraranta huden till brun solbränna - weiii! (Jag, fåfäng? Näää... :P). Ja, det och lite andra anledningar förstås...

Konstigt hur livet kan göra tvära kast ibland. Jag hade väl aldrig kunnat föreställa mig att jag skulle hamna i Byn, titta på fotboll(!) och bara må gott. Never in my foot. Men det är väl det som är en del av tjusningen med att leva. Att inte veta vad som händer jämt. Gud har koll, och det räcker gott för mig.

Ännu en dag i solen... Suck, livet är hårt... ;) Och imorgon står barnvälsignelse för nyaste lill-kusin på programet. Sötnöten!

Dagens kloka: "Det är roligt när det är skojjigt för då är det trevligt!"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback