Mixade fingrar tack

Läste igenom bruksanvisningen till min mixer idag och hittade en del intressanta saker:

"Produkten är inte ämnad att användas av personer (inklusive barn)med nedsatt känsel, fysik eller mental förmåga eller som har brist på kunskap/erfarenhet av apparaten..."

Okej, det här verkar allvarligt. Man måste visst ha tillräckligt högt IQ för att få använda mixern.

"Hantera apparaten med varsamhet då kniven är väldigt vass! Rör inte vid kniven under användning. Se till att varken fingrar eller redskap kommer i kontakt med kniven!"

Nähä! Får man inte stoppa i fingrarna när man mixar? Det hade jag aldrig kommit på själv. Eller vänta nu, och detta kommer från en som fastnat med fingrarna i elvispen(!)... Jag kanske inte har tillräcklig mental förmåga för att använda min mixer utan vuxens tillsyn... Eller? ;P


Kommentarer
Postat av: Linda

Hahahaha, man kanske borde vara tvungen att gå en kurs med slutprov för att få köpa en över huvudtaget, farliga grejjer det där:P

2009-01-15 @ 23:29:19
URL: http://belleadore.blogg.se/
Postat av: Syster Luring

Få deligering på mixer... skratt

2009-01-16 @ 18:25:16
Postat av: Anonym

2009-01-16 @ 18:30:50
URL: http://emmiealina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback