En varm, vit sandstrand...

...solen är precis sådär lagom varm. En bit bort står palmerna och liksom hälsar på dig och havet låter sådär rofyllt rytmiskt när vågorna rullar in mot stranden... Halvsova i en solstol...

Reality-check: Nehe, jag är visst fortfarande kvar i mörka kalla Norden =/ Halvsovande, ja, men mer på grund av trötthet och frusenhet än värme och total avslappning. 17 riktigt svinkalla grader mötte mig i dörren när jag skulle gå hem imorse (hörde rapporter om -24 grader av en kollega!!). Omgående letade sig de där kallgraderna in genom strumpbyxor, strumpor och fodrade vinterstövlar och stannade kvar där. I mina tår.

Sen kan jag berätta att den "frost" som blir på bilrutorna i allt över -10 grader är av den sorten att det krävs
1) ishacka/spett  
2) blåslampa, för att få bort. Mjölksyran är ett faktum.

Nu ska jag snart krypa ner i min varma säng, sluta ögonen och vänta på att bli väckt av den lilla svarta. Hoppas jag kan få någon timme ostörd sömn i alla fall för just nu är det bus-och-spring-humör i katten - "Jag vet inte vart jag springer, men jag vet att det måste gå fort och att jag måste göra minst en rivstart!"


Kommentarer
Postat av: Linda

Haha, ja man kanske skulle ha en blåslampa i bilen så att man slipper få träningsverk och förfrysa fingrarna varje gång man ska ha bilen. Kan även tillägga att jag körde fast två gånger i förrgår:P

2009-02-12 @ 10:19:14
URL: http://belleadore.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback