Onsdag mitt i veckan

Det är faktiskt inte så dumt med läkemedelsföretag ändå. Inte när man kan få gratis fläskytterfilémedpotatisgrejsochhjortronparfait på Knaust en vanligt onsdagskväll. Att man måste sitta genom intressanta hjärtsvikts-föreläsningar med trevliga kollegor för att få middagen, det känns ju inte precis som en uppoffring.

Och vad har jag då lärt mig av kvällen? Förutom att Knaust är ett fint hotell... Well...
1) Pacemakrar är fantastiska små apparater som antagligen snart kommer bli så smarta att de erövrar världen.
2) Att man för jättelänge sedan kunde köpa elektriska apparater för 1:50 kr som skulle kunna bota både reumatism, gikt, nedstämdhet m.m.
3) Att jag hoppas att jag aldrig någonsin (och ingen annan heller för den delen) drabbas av hjärtsvikt.

Visste ni föresten att det dödligheten är högre för hjärtsvikt än bröst- eller prostatacancer - hujedamig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback