Smaken som baken

Hej ångest, du hittade mig igen va?!

Skulle handla present till pappsen = en påse. Kom hem med många påsar och x antal hundralappar fattigare. Ehh, ooops! Inte nog med att den vanliga nyss-fått-lön-shoppingen slog till, butikerna är dessutom fyllda med höst-säsongens nya fina saker. Idag var nämligen en sån dag. En dag när det mesta är fint och bra och precis vad jag behöver(??).

En runda på Maxi blev det också. Som vanligt har jag roat mig med att kolla in vad folk runtomkring mig handlar. Idag fick jag nöja mig med att avundsjukt snegla på tjejen framför mig i kön. Hon handlade sådär enkelt, nyttigt och billigt som jag önskar att jag själv handlade. En enda liten kasse. Inte tre stora tunga. Som värsta barnfamiljen känndes min handling jämfört med hennes. Jippi! Eller nåt?

Tröstar mig med att osten var billig...

Nu står lägenhetesröjning på programmet. Kan inte ha det så här sunkigt, får ju finbesök imorgon av två superbraiga brudar (tillika kusiner) och deras små godingar :) Och sen blir det chill för hela slanten (den lilla som är kvar efter shoppingen). Koi har varit ovanligt "klängig" och efterhängsen idag så ikväll blir det mys på tu man hand. Jag med kanel-kaffe + godis (men säg inget till min självdiciplin - den tror fortfarande att jag inlett en ny hälsosam livsstil med motion och allt), Koi med tonfisk. Smaken är som baken - stooor och delad ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback