Morgonrapport

Den som väntar på något gott...

...väntar ofta för länge! Är riktigt jobbigt trött, sådär så att ögonlocken liksom vill trilla ner hela tiden. Skulle säkert kunna somna stående om inte viljan sa ifrån. Viljan och kroppen utkämpar en väldig strid just nu. Försöker hjälpa viljan och hålla systemet igång med kaffe. Men allvarligt, är det verkligen någon som blir sådär märkbart mycket piggare av kaffe? Eller har jag missat hela grejen? Den enda effekten jag märker, och det rätt omgående, är att jag blir kissnödig. Superbra diuretika! Det som får mig att vakna till lite är nog mer själva ansträngningen att föra muggen till munnen och sedan behöva springa på toaletten. Inte kaffet i sig.

I alla fall så är de här minuterna när man bara sitter och väntar på att få rapportera och åka hem väääldigt lååånga... Om ca 10 minuter kommer usk:orna med raska steg droppa in (rackarns morgonpigga!!), medan det dröjer allt mellan 20-50 minuter tills dag-systrarna gör entré. Inte riktigt lika raska steg där, men det beror lite på vem som kommer...

Tänkte försöka mig på ett däcksbyte i eftermiddag (lika med tråkigt!). Med lite övertalning och mycket kladdkaka kanske lillebror kan städa bilen också... Efter vinterns halsdukar, vantar och tjocka tröjor är det ett lagom tjockt ludd-täcke över hela instumentpanelen. Jättemysigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback