Öppna din dörr...

Funderade lite på det där med ordspråk i bilen på väg hem härom dagen. De flesta ordspråk kommer ju från "förr i tiden" - är det inte dags att ändra lite på en del? Uppdatera och aktualisera?

Ta till exempel "Min dörr står alltid öppen för dig" (fast det kanske inte räknas som ordspråk? Men något man säger i alla fall). Hur många är det idag som törs ha dörren öppen/olåst? Kanske borde det ändras till "Min dörr går alltid att låsa upp för dig". Eller varför inte "Ring på, jag kanske öppnar". I vårt stressade samhälle kan det vara bra att gardera sig, om man inte skulle ha tid att öppna och vara social liksom...

Någon som har fler förslag? :)

(och ja, jag fattar ju att det kanske inte alltid menas bokstavligt att ha "dörren öppen", men det blir roligare om man tänker så...)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback