Hemma hos...

Har funderat ett tag på om det inte är dags att lägga upp lite bilder för att lätta upp textmassorna. Så, idag tänker jag bjuda på en inblick i livet som hjärtsyster. Voilá!
.......


En del av HIA-receptionen: ambulans-EKG, MIDA, telemetri och ett av våra viktigaste arbetsredskap - datorn! Det här hörnet är för övrigt bästa platsen (om man bortser från "plingandet") eftersom datorerna ger lite extra värme :)



En del av avdelningen, sett från HIA-sidan. Kan säga att det inte är lika lugnt dagtid...



Nitroglycerin - rena dynamiten(!) mot kärlkramp *hihi* Serveras rikligt på avdelningen, både som spray, tablett och dropp.



Var rädd om lilla hjärtat!



Avdelningens egen David Hasselhoff (och då menar jag livräddare såklart) - akutvagnen. Ganska klumpig att släpa runt, men ack så bra att ha när man ska återuppliva hjärtan!



Nystädat läkemedelsrum. Och gissa vem som städat ;P



Personalrummet. Här tillbringas mycket tid under lugna nätter. Men tro inte att vi sover - ett öga på TV:n, ett öga på telemetrierna ovanför och ett öra ut mot avdelningen.


Älska eller hata? Jag väljer att älska mina rosa Foppa-tofflor. Fotens bästa vän!
Älska eller hata? Jag väljer att älska - fotens bästa vän =)


Korridoren utanför omklädningsrummet. Notera den hemska gröna färgen (går liksom inte att missa) och att man kliver ut från om klädningsrummet och rakt in till obduktion. Najs.
Korridoren utanför omklädningsrummet. Notera den hemska gröna färgen (som om den gick att missa) och att man kliver ut från omklädningsrummet och rakt in till obduktion. Najs.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback