Godmorgon Jesus...

...Emeli här igen. Vad ska vi hitta på idag då?

Vilken enorm trygghet det är att vakna upp varje morgon och veta att Jesus är med mig. Alltid. Både dagar när jag vaknar med ett leende på läpparna och solsken utanför fönstret, och dagar då allt känns skit och jag helst vill dra täcket över huvudet och sova vidare (en vecka eller så). Även de dagar när jag inte KÄNNER mig nära Jesus så VET jag att han finns där.

Har precis läst boken "Jag kommer för att tillbe" av Tim Hughes. Den rekommenderas varmt till alla som på ett enkelt sätt vill få en lite djupare förståelse i tillbedjan och lovsång. Med en hel del praktiska tips :) Följande stycke från boken fick i alla fall mig att stanna upp och tänka efter...

"Tillbedjan kommer från det våra hjärtan flödar över av. Om du klämmer på en apelsin rinner det ut apelsinsaft. Om någon skulle klämma på ditt hjärta, vad är det då som rinner ut? Skulle det vara egenkärlek? Skulle det vara kärlek till ett popband, ett fotbollslag, en flickvän eller pojkvän? Skulle det vara din passion för Jesus? Vi tillber alla något. Människan är skapad för att tillbe. Den stora frågan är: vem eller vad tillber vi? John Wimber sa en gång: "Vårt hjärtas längtan skulle vara att tillbe Gud, vi har skapats av Gud för detta syfte. Om vi inte tillber Gud kommer vi att tillbe någon eller något annat." Om Jesus inte är första prioritet i våra liv kommer vi aldrig helt att tillbe honom."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback