Size doesn't matter

Visst är det väl de där små sakerna som gör vardagen lite roligare. Lite mer gulsskimmrande. Helt enkelt lite bättre. En stor kopp te (kaschmir-te rekomenderas!) tillsammans med en bra bok, lyxig duschtvål, tända ljus, kladdkaka... Små saker. Nu ikväll kom min underbara moster förbi med en julskiva och en tidning. Bara sådär. En tisdag. Jag blev så glad att jag glömde både huvudvärk och trötthet. Ibland kan en sån liten grej, en skiva eller en tidning, betyda så mycket mer än en stor dyr sak inslagen i fint paket.

Så ikväll fick jag en liten påminnelse om hur viktigt det är med dom där små sakerna i vardagen, och att jag borde bli bättre på att ge av detta. Bättre på omtanke. Tack moster! =)

Kommentarer
Postat av: Moster

Ingen orsak älskade Emeli. Jag räknar dig och Elina lite som mina döttrar, ungefär som jag har varit till Erik Vagn Christensen (du vet han som jag jobbade hos). Han brukade presentera mig som sin bonusdotter. Så känner jag för er.

2008-12-03 @ 08:35:59
Postat av: systerslarvig

Nu blev mitt hjärta alldeles varmt =) Måste bara påpeka att det såklart inte bara var sakerna som gladde mig, jag blev ju såklart glad av besöket i sig!

2008-12-03 @ 23:55:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback