Ain't got no monkeys in my family!

Man borde väl göra ett sånt där engagerande och fruktansvärt intressant inlägg om politik, krig och katastrofer. Något som berör. Något som upprör. Speciellt nu efter att årets Nobelfest gått av stapeln med politiker och förstå-sig-påare från hela världen samlade. Och pristagarnas bidrag till historien kan säkert analyseras och diskuteras i flera veckor framöver. Men nej, tyvärr. Kommer inte på en enda smart tanke just nu. Så det överlämnar jag till någon som faktiskt har en aning om vad som händer, någon som har en smart och innehållsrik åsikt.

Sitter just och funderar på om det kan vara så att hjärnan stänger ner vissa delar när det blir trött, för att spara energi? Att det till slut bara blir de primitiva delarna kvar. De funktioner som funnits där sedan urminnes tider. Jag är ingen anhängare av evolutionsteorin och tror inte att mina förfäder var apor, men vissa "basic-funktioner" finns ju ändå i hjärnan. Hm.. har jag inte hört att det är något sådant som händer när vi blir upprörda och arga (rätta mig om jag har fel!)? Att det är därför vi gärna skriker och slår på saker, t.ex. datorn som inte fungerar, trots att vi vet att det inte gör saken bättre. Just nu är jag i alla fall fruktansvärt trött i huvudet och allt jag kan tänka på är varm O'Boy... Som jag sa tidigare - inte en enda smart tanke ;)

Och kom ihåg att en sminkad gris är fortfarande en gris, med tryne fram och knorr där bak! Varken mer eller mindre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback