Fredag kl 08:15

Äntligen hemkommen från en jobbnatt på HIA. Dock en ganska bra natt. Dels tack vare den snälla röntgenläkaren som gav mig en så bra start på natten, men framför allt mina underbara kollegor som gör jobbet så mycket roligare. Inatt hade jag förmånen att få jobba med syster luring också ("vi ses på beachen!"). Så här är jag, endast halvvaken och med en känsla av träningsvärk i lår och rumpa. Kan man få träningsvärk av för mycket sittande..?

Igår kväll försökte jag mig på ett av mina många små brilljanta projekt - måla ett par gamla ramar vita och spraya med silver-glitter. Alla som målat någon gång vet att man ska "sörja för god ventilation". Även jag är väl medveten om detta (av egen erfarenhet), men jag kunde såklart inte vänta tills jag kom åt ett sådant utrymme. Jag tänkte att lukten hinner väl lägga sig under natten... Sagt och gjort. Vitfärgen blev väldigt blank och fin. Spray-glittret däremot luktade lite mer än jag tänkt. Eller ganska mycket mer! Visserligen luktade den väldigt mumsigt - som en blandning av herrparfym och godis - men i lagom mängd! Att kliva in i lägenheten imorse var som att kliva in i en "Axe-candybar". Urk!
Sprayen lade sig i alla fall som ett jättefint, glittrande lager över alla tidningar. Och golvet. På ramarna syns i princip inget. Nada. NOLL. Ser mest ut som om jag har misslyckats med vitfärgen... Så grattis till mig och mina underbara idéer!

Kommentarer
Postat av: Lindaluring

Små projekt is the shit! Fråga mig, jag har en hel lägenhet... skratt

2008-12-05 @ 16:10:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback