Äntligen morgon

Äntligen morgon och äntligen LEDIG! Efter att ha jobbat i en epidemi av lungödem och pneumonier (förkylningssäsongen verkar ta hårt på våra gamla) känns det skönt att komma hem till sin egen lilla vrå med bara mina egna små bakterier. Mina, ingen annans. Och tyst är det också (CPAP:en har gått varm). Har man dessutom varit in till samma patient ca 350 gånger samma natt för att sätta tillbaka syrgasmasken så blir man lite less. I alla fall jag. Tålamod är inte en av mina starka sidor.

Känns som att min blogg varit rena öken ett tag nu, men misströsta icke, det skall bliva förändring! Har inte haft tid. Tidsbrist och stress har helt enkelt ätit upp all inspiration. Har dessutom spenderat helgen i Västerbotten (resultatet av denna kommer senare...). Men nu är jag äntligen ledig några dagar. Längtar nästan till att få vakna om några timmar. Kommer vara trött så in i bänken, men jag ska minsann städa idag. Måste! Törs inte öppna skåpet under diskbänken eftersom det luktar så vidrigt =/ Har ungefär tusen saker jag ska hinna göra de här lediga dagarna, men jag ska försöka inte tänka på allt och ändå hinna njuta av livet. Den här korta perioden innan jul år ju faktiskt en av årets höjdpunkter.

När jag tänker efter så är det i alla fall två veckor sedan jag senast parkerade ändan i soffan och bara slappade framför TV:n en kväll...

Fast nu orkar jag inte tänka efter mer... Måste. Sova. Typ NU.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback