Meze, De 39 stegen och soppatorsk

Rackarns vilken bra helg det varit!

I fredags bjussade jag familjen på hemlagad orientalisk Meze. Eller i alla fall en variant av sådan. Mumsig blev det i alla fall, och mycket disk ;P

I lördags drog vi till stugan, tog varsin pensel och målade för glatta livet. Ruskigt så fort det går när man är många! Och på kvällen fick vi belöning för vårt slit; Mellanfjärdens årliga teateruppsättning. De 39 stegen med Måns Nathanaelson, Linus Wahlgren, Paula McManus och Kalle Westerdahl. För er som inte sett den kan jag säga att ni missat något. Ruskigt så bra. Och roligt. Jag blir verkligen imponerad över skådespelarna som med små medel lyckas skapa så mycket. Ett enkelt hattbyte och en ny dialekt och vips har vi en ny karaktär. Inte sådär förfinat och tillgjord som på TV! Scenen i Mellanfjärden är dessutom lite speciell, ett gammalt hamnmagasin med "råa" träväggar och gamla nedsuttna biostolar. Andra gången på mindre än ett år som jag varit på teater. Börjar känna mig väldans kulturaktig... ;)

Hur som helst. Helgen toppades med söndagen och en båttur på havet i strålande sol. En båttur som visserligen slutade med soppatorsk men hem kom vi!

Summa summarum; tack Gud att det inte regnade mer än några droppar under målningen, tack Mr Nobel för teatern och tack till mannen som bogserade hem oss med båt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback