Rapport från blåbärsriset

Jag och naturen kommer inte alltid sådär jättebra överrens. Jag gillar inte när naturen blir liksom påträngande, kommer lite för nära. Regn, fukt, snårskog och framför allt INSEKTER - ischlo pischlo! Antar att jag är för lat. För bekväm.

Dock skulle jag inte kalla mig själv för "storstadsmänniska". Näe, för trots snår, risbuskar och kusar i mängder så tycker jag om att vara ute i naturen. Man mår helt enkelt bra då, ända in i hjärteroten.

I lördags bjöd naturen på sitt allra bästa. Blåbär. Gottigt, nyttigt och gratis! Var får man tag på såna saker annat än ute i skogen? Samtidigt får man massa må-bra-energi av att bara vistas i det gröna. Kom på mig själv, mitt i blåbärsriset, att nynna på Tomas Andersson Wij's "Blåa berg". Fast med texten "blåa bär"... Fyndig man är va? ;P

Okej, det är inte alltid kul att traska runt i gröna skogar, det ska jag väl erkänna. Men i lördags - helt okej.

Så nu är frysen laddad för vinter:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback