Ensamhet

Hade en mycket dålig patient på HIA inatt. Lyckades efter diverse sprutor och tabletter lindra hennes ångest så hon somnade (medicinjouren var nog rätt less på mig vid det laget...). Tänkte flera gånger att jag skulle gå in och sätta mig hos henne, bara för att hon skulle slippa vara ensam om hon vaknade eller om det inte skulle gå vägen... Istället gick jag in och tittade till henne några gånger och inte lång stund senare får hon en asystoli och avlider. Inte vid medvetande, men ändå ensam på salen. Helt ensam.

Varje minut räknas, vänta inte till imorgon!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Men åå vad tragiskt, vad ska man göra, hade hon verkligen ingen? Nu slapp hon kanske lida åtminstone, eftersom du hade gett henne medicin.....det är inget jobb för veklingar du har.



puss å kram

2008-11-25 @ 20:42:58
URL: http://belleadore.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback