Fredag hela dagen

God morgon! Eller god eftermiddag? Tänkte starta tidigt idag med en shoppingtur i Birsta. Planerna grusades dock av Den Stora Sömnlösheten som drabbade mig inatt. Sedan jag började jobba natt så funkar min kropp såhär; om jag inte går och läggar mig när jag är trött så tror kroppen att det ska vara upp hela natten och ställer liksom in sig på det. Sen är det helt enkelt kört att somna. Jättekul! Får väl skylla mig själv... istället för att krypa ner i sängen rensade jag posthögar igår kväll. Är huvudet dumt får kroppen lida. Så äre.

Så vad gör man när man vridit sig 200 varv i sängen tills lakanen är en enda stor knöl, Mp3:n spelat alla 799 låtar flera gånger, tankarna snurrar i 180 km/h och hjärnan envisas med att uppmärksamma att klockan i köket tickar i otakt med hjärtslagen? Och man dessutom är tillräckligt sovande för att inte vilja gå upp, men tillräckligt vaken för att vara medveten om att man inte sover? Ibland brukar det hjälpa att dra på den magiska sovmasken så somnar man ganska omgående. Men inte igår. Icke.

Därför bjöd jag mig själv på lite sovmorgon imorse, så blir det Birsta-rundan i em med familjen istället. Startade dessutom dagen med en "Chocolate con leche" (typ tjock varm choklad). Lycka i flytande form! =)

Såg föresten "Bonde söker fru" igår. Har inte följt det tidigare, men jag råkade se de två sista avsnitten. Mitt lilla singel-hjärta blir alldeles varmt när folk hittar varandra sådär! Sååå fiiint... *suck* Men jag undrar när ska de komma på att göra "Ensam sjuksköterska söker..." Jag tror det kan bli en tittarsuccé, eller hur?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback