Plugget och jag

Så här är det. Jag har alltså gått och blivit student igen. På riktigt alltså. Förra veckan togs de första stapplande stegen (mycket stappliga, extrem fallrisk enligt Senior Alert) in i universitetsvärlden, med tre intensiva dagar i Umeå. Väldigt roligt att återse min gamla "plugg-stad" och ännu roligare att återse underbara vänner (tack för mat-och-sovplatsen!!)! Men oj vilken korvstoppning i hjärnan det blev! Långsamt har hjärnan börjat acklimatisera (stavning?) sig och ställa om till plugg-läge (tänk dig rostiga gamla kugghjul som efter en lång tid av stillastående långsamt börjar gnissla igång, så känns det. Rostigt). Känns i alla fall ganska spännande det här "projektet". 
 
En liten hake bara. Man måste ju jobba också. Åttioprocentsjobb + hundraprocentsstudier = ett år utan fritid. Jippi!? Kommer krävas massor med sån där disciplin som jag inte har för att få saker och ting gjorda i tid. I alla fall om jag nu nån dag skulle vilja ha lite av den där fritiden... Typ så.
 
Ja och så var det den här första inlämningen som ska in imorgon också... Vet inte hur, men jag har på någon sätt lyckats trassla in mina egna tankar och anteckningar så väldigt väldigt mycket att jag inte vet hur jag ska kunna komma ur tanke-trasslet med en färdig rapport på andra sidan. Och nu handlar det om max fyra sidor. Hur i hela friden ska jag klara en D-uppsats?!! *ryser*
 
Näe, dit är det långt och jag kanske inte ens tar mig hela vägen fram. En sak i taget så får jag se var jag hamnar.
 
Och slutmålet (om Gud vill och hjärnan håller)? Företagssköterskeexamen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback