Valdag

Ni glömmer väl inte att rösta idag? Själv tycker jag det där med röstande är lite ångest-framkallande... Det finns ju liksom bra och dåliga sidor med allt. Och tyvärr måste jag erkänna att jag är väldigt dåligt insatt. Egentligen för dåligt insatt för att över huvud taget får lägga min röst på något, men det är en annan sak. Tänkte att jag inför det här valet skulle ta mig tid, sätta mig in och följa intresserat. Näe. Så blev det inte. Jag kan inte ens lura mig själv att tro att politik är intressant, hur mycket jag än vill.

Men men, jag gjorde en kraftansträngning och försökte bilda mig en någorlunda uppfattning om vem som tycker vad, sen stegade jag iväg till vallokalen. Tänkte att jag kanske glömmer annars, eftersom jag kommer sova bort den här dagen. Rätt skönt att ha det gjort redan och slippa ångesten över att inte hänga med i sista-minuten-debatterna också :)

(PS. Jorå, bloggen får vara kvar ett tag till. Lite mer nonsens ska jag väl lyckas prestera ;P)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback