Utomjordiskt besök?

Är det någon (E min kära biolog-vän, nu vänder jag mig speciellt till dig ;P) som vet vad detta är för varelse?? Vi såg den i en liten tjärn mitt ute i skogen under en fisketur. Lite dålig bild, men i verkligheten är den knallgrön med stooora alien-ögon, ett par centimeter lång. Trots att den verkar leva i vatten simmade den rätt dåligt, sprattlade med sina sex benpar och vickade en aning på den där långa bakkroppen, men sjönk mest till botten. Den såg verkligen inte ut att passa in i vår Svenska natur, superläskig! Inte ens J (som annars petar på alla insekter) ville plocka upp den här alien-liknande saken.
Skumt.


ET phone home?


Kommentarer
Postat av: Eva

Ja du... lite svårt att gissa men om jag ska dra till med något så kan det vara en dagsländelarv. Vad tror ni?

2010-09-24 @ 19:59:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback