Spegel spegel på väggen där...

Råkade titta upp vid handfatet och får syn på mig själv i spegeln. Vet inte riktigt vad jag ska kalla den där människan som tittar tillbaks på mig. Hej-kom-och-hjälp-mig? För hjälp behöver jag uppenbarligen massor av!

Ett trött ansikte med en snorig näsa i mitten. Hyn är torr och glåmig, liksom lite grådassig. Ögonen svällda, rödsprängda och fulla med klet (ögoninfektion på gång?). Det där försöket att dölja påsiga ögonlock kan väl betraktas som misslyckat. Typ så. Det hela toppas med en "gardinlugg" à la sjuttiotal - tjusigt! Eftersom jag inte kunnat bestämma mig för om jag ska spara eller klippa luggen har den liksom bara "varit".

Men men... inget som inte tre veckors spa-vistelse inte kan bota! Synd bara att någon sådan inte finns inbokad det närmaste decenniet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback