Jobba. Jag? Näää...

Gissa vem som är totalt omotiverad till att jobba inatt? Ledtråd: den tröttaste systern i hela landstingshuset. *trumvirrvlar* .....Moi! So far so good, men man vet ju aldrig. Det kan ju braka till och dundra in både kreti och pleti innan man hinner säga grisblink. Och just precis den här natten är jag allt annat än upplagd för jobb. Blä!

För övrigt har jag haft en helt fantastiskt bra sportlovsvecka. Så skönt att få komma ifrån vardagen och bara leva i en härlig läger-bubbla. Tidiga mornar (not my cup of tea dock!), matlagning till hungriga utförsåkare, disk och oändligt plocka-fram-plocka-undan-pyssel, sjukstuga (blev man inte sjuk under lägret så blev man det efter lägret), busiga små go'killar och kvällar fulla med allsång (av allsköns tonarter och musikstilar), spel och lekar. Energikrävande men helmysigt att få umgås med alla dessa finfina människor. En vecka utan varken TV eller internet och inte sakna det en endaste gång. Bara en sån sak.

Och med en endaste bränd grötkastrull tycker jag vi får godkänt som mattanter. Djuuuriska va rutti' vi är! ;)

I lördags fick jag förmånen att hänga med på hamburgergrillning-och-pulkarace-kalas också. I solsken. Ruskigt så kul! Inte ens några kilometers promenad över sjön i full utomhusmundering kunde locka fram mina negativa sidor. Och inte heller den där blöta sörjan under skaren som sipprade in i skorna när man trampade igenom kunde få humöret att dala. Ibland förvånar man även sig själv. Lördag var en sån dag. En bra dag utan klagomål. Tack Gud för det!


Kommentarer
Postat av: Linda

Hahaha, ja visst var vi nå djuuuriska rutti!

2010-03-16 @ 21:10:12
URL: http://belleadore.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback