Mitt i ett äventyr

Vår mini-mini-semester blev ett mini-mini-äventyr av den kyligare sorten. Fast trots kylan ett roligt äventyr.

Väl framme på slutdestinationen möttes vi av totalt igensnöad gård och en stuga utan värme/vatten. Nästan en meter snö - bara att plumsa! En liten stig trampades mödosamt upp till stugan och J slet med trasig spade för att få till en liten parkeringsficka. Gissa om ficklamps-batterierna som legat i väskan flera veckor nu var mystiskt försvunna! Till vår stora glädje fixade dock Gud månsken så vi såg vad vi gjorde. 
Ett full-klottrat A4 med instruktioner och några "pappa-hjälp!"-samtal senare lyckades vi få till både vatten och början till värme. Blöta, kalla och trötta. Men, med värmedyna i soffan, öppen eld och OS på TV lyckades vi tina upp även vi. So far, so good. Om det inte vore för att huvudsäkringen small precis innan sängdags (väldans klörigt att glömma ugnen på för att få lite värme i köket...). Bara att hoppa i täckbrallorna och ge sig ut i skogen och leta reda på säkringsskåpet. Mitt i natten. Och i djupsnö såklart.


Hej snömängder och tjugo minusgrader!


Självklart fanns det ingen ved inne heller. Bara att plumsa ut i snön och hämta några fuktiga klampar. Fast i solljuset ser allt väldans mycket trivsammare ut...

Dagen efter tog vi oss till skidbacken. I tjugoen minusgrader (tår, fingrar och kinder klagade högljutt...). Men den stålande solen hjälpte till att hålla humöret uppe. Och framåt eftemiddagen var det faktiskt bara sexton minus...

Sol ute, sol inne, sol i hjärta, sol i sinne - Rudolf.


Positivt med kyla - inte mycket folk i backarna.


Sagolikt vackert med all snö.


Fin utsikt (då menar jag såklart den snygga skidåkaren där till vänster ;P).


Mr och mrs Google is in the skidbacke!

På hemvägen tvingade jag in stackars J till min absoluta favvis-butik: Nordljus. Och upptäckte till min fasa att jag just fått lön också... ;P Om du inte vart där kan jag varmt rekommendera stället. Eller åtminstonde hemsidan: www.nordljus.net
Två rosa muggar från Rice fick följa med hem, med fina plastskedar till. Har suktat efter dem länge länge och de är sååå fiiina! :) Passar både till varma och kalla drycker. Till och med smoothies. Och nej J, de ser inte ut som toastolar!


Me like!


Kommentarer
Postat av: Jullan

Superfina bilder!!

2010-02-27 @ 21:55:41
URL: http://wildlake.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback