Om söt- och saltsuget

Det jobbigaste med lugna nätter, förutom att tiden kan gå vansinnigt lååångsamt och att man kan bli väääldigt trött, är att man hela tiden är sugen på något. Sötsugen. Saltsugen. Sugen på smörgåstårta. Sugen på varm choklad - vad som helst!

Som nattarbetare (och icke-arbetare också såklart) ska man helst inte äta något över huvud taget under natten, om man vill behålla hälsan och undvika det metabola syndromet. Framför allt har jag hört att man ska undvika att äta mellan klockan två och fyra på natten. Gissa vilken tid på natten man oftast är som mest sugen på mat (troligtvis R/T blodsockernivån, men ändå)...

Kommentarer
Postat av: Erika

Snacka om att jag drar ner hälsan på all stackars personal som alltid har godis med mig:) till helgen kommer jag:) kram.

2010-12-15 @ 08:11:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback