Da'n före da'n före...

...doppareda'n. I år har jag verkligen försökt njuta varje minut av adventstiden och lyckats rätt bra. För det är ju faktist tiden innan jul som är mysigast, speciellt för en julnörd som jag ;) Efter julhelgen böjar man se fram emot våren och vill helst kasta ut julsakerna. Typ så. Fast det gäller ju att ha en bra balans, att inte bygga upp för stora förväntningar på julen, då blir man bara besviken. Och just där har jag något som jag jobbar på - att leva i nuet.

I år har jag faktiskt lyckas utökat mitt advents-/julmys, provat lite nytt liksom. Har provat på livet som Amaryllis-ägare, shoppat riktiga julgardiner, tillverkat sånna där kristyränglar man hade när man var liten, gjort egen pepparkaksdeg (note to self: mer mjöl i degen nästa år!) och idag blir det sillinläggning och eventuellt knäckebrödsbak. Kan väl inte vara så att man börjar bli lite... vuxen?

Och tänka sig, första snön stannade faktiskt ända till jul! Nu när jag tänker efter så har jag inte behövt klaga en enda gång i höst/vinter på utebliven snö och kyla - lovely :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback