Dagens onödiga vetande

1. Apropå stavas alltså med ett p. Inte två. Och så kan man visst använda den franska varianten à propose också, om man vill vara lite sådär Carl Jan Granqvist-fin-i-kanten.

2. Alla julklappar är inhandlade och det är flera dagar kvar till julafton - hur gick det till? Utom en förstås. Och den är omöjlig. Kanske kan muta in mig hos någon som hittat på nåt bra till dem...

3. Friskvårdssatsningen tio-år-yngre-på-tio-veckor är finito och ja, min fysiska ålder har gått från femtioåring till fyrtioåring - ska man skratta eller gråta? Hur som helst lyckades den snälla och väldigt peppiga kvinnan boka in ett nytt konditionstest åt mig om ytterligare tio veckor (hur gick det till?) så det är bara att lägga ursäkterna på hyllan ett tag till och röra på dö-köttet!

4. Jag vet att jag inte borde gå runt och önska mig en massa saker, det är ju faktiskt inte det julen handlar om. Och jag vill verkligen tro att jag skulle klara en jul utan julklappar (skulle jag helt ärligt det??). Men... om tomten ändå skulle råka läsa det här inlägget så behöver jag faktiskt ett par skoterstövlar som det inte är hål i.

5. Du tomten, jag har ätit jättemycket pepparkakor så jag är faktiskt väldigt väldigt snäll i år... Apropå punkt nummer fyra...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback