I love my job.

När man för femtielfte gången sagt åt farbror att sänggrinden måste vara uppdragen, eftersom han är på sjukhus och har ramlat tidigare. När man tömmer kiss-katetern och råkar spilla farbror-kiss över golvet. Och över sin egen fot också, av bara farten liksom. När man går vidare till nästa säng och finner ett sjöslag under täcket. Lyfter lite på blöjan och hittar ett utsmetat nummer två. När man samtidigt försöker blanda och ge två antibiotika. Och patient i nästa sal vaknar med kärlkramp.

Då, just då, klockan sex en torsdagsmorgon, är dagsköterskan den allra bästa och mest efterlängtade personen i hela vida världen!

Nu ska jag duscha bort eventuellt kvarvarande farbror-kiss*, krypa ner i sängen och läsa tidningen. I alla fall rubrikerna på tidningens framsida. Mer blir det nog inte innan John Blund hittar mig... Och föresten kan jag inte vara annat än glad idag - älsklingen kommer ju hit!! *hoppas hoppas hoppas*


*vill bara förtydliga att jag självklart tvättade stackars foten ganska omgående efter lilla olyckan. Länge leve sprit och landstingets "fluffiga" op-strumpor!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback