Landstinget... igen...

Visste ni föresten att landstinget har en alldeles egen konstkonsult. Allvarligt?!! Jag trodde i min enfald att landstingets uppgift var att ta hand om sjuka människor. Inte konst.

Och så undrar jag vad de landstingspolitiker som har mage att lägga miljoner kronor på konst, kultur och annat skräp (det finns faktiskt flera andra som klarar alldeles utmärkt att ta hand om de områdena), vad de helst vill ha om de till exempel drabbas av en hjärtinfarkt. En sjuksäng och kunnig vårdpersonal? Eller en tavla?

Finns det verkligen så mycket politiker och konsulter att inte alla kan hålla på med själva sjukvården? För det måste ju vara därför de ens överväger att lägga pengar på annat. Eller? Rätta mig gärna om jag har fel!

Varför jobbar man kvar för en så dålig arbetsgivare? Landstinget Västernorrland...

Kommentarer
Postat av: Sole

Som tur är kommer du i september nästa år ha chansen att rösta på nån vettig landstingspolitiker! Dvs MOI! :D



HA! Vilket ego jag är. Nämen allvarligt du kommer nog ha flyttat till Sthlm då. En trendig lägenhet på Södermalm medan jag köpt hus ute i Öviks landsbygd. Men jag kan ju alltid försöka fiska några röster på din blogg då. Om jag får lov.



Du kommer ju att bo i storstan så vad spelar min propganda för roll då egentligen :P

2009-11-12 @ 22:38:06
URL: http://henriquezsoledad.blogspot.com
Postat av: systerslarvig

Du har min röst! Och självklart får du fiska så mycket du vill här ;)

2009-11-12 @ 23:00:39
Postat av: marie

Landstinget stöder även Dans ...du har väl hört talas om Norrdans ?

Men dans är väl oxå konst förståss :S

Kram från kollegan

2009-11-13 @ 11:03:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback