Trött?

Jag blir inte riktigt klok på det där med trötthet. Var är logiken? Inatt till exempel borde jag vara jättetrött. Dels pga att jag sov dåligt igår, dels pga att jag inte har "nattjobbs-rytmen" i kroppen och framför allt pga att jag inte haft en enda patient på hela natten. Inte ett ambulans-EKG, inte ett telefonsamtal, inget! Och det mina vänner är ett säkert tips för att bli trött - sitta och göra ingenting. Visst skulle jag somna direkt om tillfälle gavs, det är ju inte så att jag känner mig pigg, men det finns ju olika sorters trötthet och det här är en snäll variant som inte ens ger effekter i form av frusenhet. Den värsta tröttheten är den där ögonen helt enkelt ramlar igen helt utan förvarning. När man till exempel sitter och läser av telemetrier och helt plötsligt "nickar till" (yes, det har inträffat). Då vet man att man egentligen inte borde köra bil hem! Somna stående i tvättstugan är inte heller någon höjdare...

Kanske beror denna otrötthet på att jag fick ladda med en massa positiv energi igår kväll? Skratta blir man ju pigg och glad av, eller hur? Tack syster Luring - you always make me laugh girl (kan inte låta bli att le när jag ser bilden framför mig...)!

Så vill jag säga ett stort grattis till Lundgrens - äntligen! "Because you're worth it!" :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback