Osminkad mjukiskväll

Efter en oproduktiv dag (okej jag har tvättat en tvättmängd motsvarande en hel barnfamiljs, men vart tog resten av dagen vägen??) avslutar jag nu med en kväll i mjukisar och med en kopp te. Gör det jag är bäst på helt enkelt - ingenting! Sedan Åre-lägret har jag dessutom bytt ut en stor dos av TV-tittandet mot soft musik, te, läsning och en katt i knät. Eller lite allmänt småpysslande. Mycket skönt! Och betydligt mysigare än att zappa på TV:n må jag säga... Eftersom mina kvällar ofta består av jobb, planeringsmöten, övningar eller ungdomssamlingar i kyrkan så värderas dessa lediga kvällar högt. Osminkade mjukiskvällar.

Ikväll har jag dessutom ätit gott med mina härliga nattkollegor och befinner mig i ett avslappnat paltkoma. En kollega ska nämligen sluta och vi bjöd ut henne på resturang - mycket trevligt! Säga vad man vill om nattjobb - visst finns det många nackdelar - men en sak som gör jobbet så mycket roligare är mina kollegor. Det blir liksom en helt annan gemenskap på nätterna. Vi är mer beroende av varandra och bryr oss om varandra på ett annat sätt än på dagtid, där man knappt hinner hejja på sina kollegor.

Länge leve nattugglorna!

Såg föresten Slumdog millionare igår - den rekommenderas varmt! Lite annorlund film med inslag av både det ena och det andra, där 2 (kanske 3?) historier berättas samtidigt på ett snyggt sätt. Bra film helt enkelt. Och film blir ju alltid liiite bättre om man har bra sällskap (med det är en annan historia)... ;)

Kommentarer
Postat av: Linn

Du förstår väl att du får förklara den där sista meningen lite närmare när vi träffas nästa gång! ;)

2009-03-24 @ 22:21:02
URL: http://linyn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback