Arga snickaren

Idag slog han huvudet på spiken, den Arga Snickaren. Såg en snutt när jag zappade mellan Diagnos Okänd (kul att få diagnosen Hepatit C i nationell TV!) och han, snickar'n alltså, snackade om bekräftelse. Bekräftelse är något som vi alla vill ha, det är i alla fall min teori (tror att jag skrivit om det i tidigare inlägg) och han sa något om att vi lätt lessnar på att endast få egen bekräftelse. Att vi behöver bekräftelse från andra. Så sant så sant. Kanske är det just därför vi lätt gnäller och blir negativa. Vi peppar varandra för lite och att bara få positiva ord från sig själv räcker inte hur länge som helst! Eller ja, jag kan ju bara utgå från mig själv, men jag tror snickaren har en poäng faktiskt. Och så fick jag en del av svaret på frågan i föregående inlägg. Från Arga Snickaren. Oväntat må jag säga :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback