Jag önskar dig tillräckligt

Jag önskar dig tillräckligt mycket sol
för att ditt liv ska vara ljust
Jag önskar dig tillräckligt mycket regn
för att du ska kunna uppskatta solen

Jag önskar dig tillräckligt mycket lycka
för att du ska bevara livslusten
Jag önskar dig tillräckligt mycket sorg
för att även små glädjeämnen ska verka stora

Jag önskar dig tillräckligt många vinster
för att du ska få allt du behöver
Jag önskar dig tillräckligt många förluster
för att du ska uppskatta allt du har

Jag önskar dig tillräckligt många välkomnanden
för att du ska klara av det slutgiltiga beskedet
(ur boken Det är aldrig kört)



Nu har min fina älskling åkt på semester och jag vet inte vad jag ska göra för att den här veckan ska gå fortare än fortast! Som jag sagt tidigare; det där med kärlek är knepigt. En vecka är verkligen inte lång tid och det är inte precis så att vi kommer befinna oss i olika kontinenter. Ändå blev det ett tårfyllt bye-bye imorse och jag saknar redan... Nog för att jag alltid vart lite mesig och känslosam, men inte såhär.

Galet.

Inte blir man mindre längtig av att man råkar lyssna på låtar som Shirley Clamp's Som en saga heller!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback