Fredag

"Nu är det dags för freeedaaags myyyyys..."

Äntligen fredag! Blev ju lite snuvad på förra helgen, hade lördag i tisdags och tycker att jag jobbat minst tio nätter i sträck nu. Jag vill ha helg. Riktig helg. Ledighet, fredagsmys och hela paketet! Det enda som saknas är förstås Mr M som befinner sig i Långtbortistan, men man kan ju inte få allt man vill...

Femtio minuter kvar till officiellt avvecklande från arbetsplatsen och antalet patienter är fortfarande lika med noll. Inte en telefonsignal, inte ett telemetripling, inget. Inte en enda krusning på ytan. Skönt. Fast nattens McGuyver-repris var inte någon höjdare. Alldeles för lite fixa-en-bomb-av-ett-tuggummi-och-en-fläskfilé-och-ett-gem-action. Men man kan ju inte få allt man vill...

Så nu väntar, om inte morgonhjärtat ramlar in snart, hemgång, sussa sött, fika och loppis med bästaste systeryster. Kanske käka med goa vänner på stan, kanske något annat. Hur som helst ska jag frossa i fredagsmys och härliga nu-är-det-helg-och-jag-är-ledig-känslor.

Bon weekend på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback