Slagen

Dag 2 av 3 avklarad. Två dagar framför en dator tar minsann på krafterna. Utbildning i det nya datajournalsystemet står på programmet i dessa dagarna tre. Min inställning till System Cross/BMS har varit negativ redan innan de här dagarna, och inte är det bättre nu. Visst, det finns vissa funktioner som faktiskt verkar rätt smarta. Men bara en sådan sak som att programmet ser ut att vara designat i Paint för 15 år sedan gör att man blir deppad bara av att logga in! Helt otroligt att man får göra ett program så fruktansvärt tråkigt!!! Och hur fel vore det om man faktiskt kunde läsa i journalen?

Största skillnaden mot Alfa (som just nu känns som ett helt underbart program!!) är att vi kommer få läkemedelslistorna i datorn istället för pappersjournal.  No more oläslig läkarhandstil, det tackar vi för. Men! Vad händer när datorn inte fungerar mellan kl 00:30-01:30 + en stund på morgonsidan, som det är nu . Ja då är vi helt enkelt utan läkemedelslista. Och hur kul kommer det bli när det dundrar in en STEMI, gärna en enorm bakväggsinfarkt, eller ett lungödem med panikångest?! Då vill man ju gärna veta vad som är ordinerat...

Ja ja... Det blir kanske bra när vi väl vant oss vid det nya. Tills dess är det lika bra att vänta sig fullständigt kaos. Najs.

För övrigt har jag lyckats dra på mig en lindrig variant av förkylning. Någon måste ha stoppat hela mitt huvud fullt med bomull inatt och jag undrar om jag av misstag svalde sandpapper till frukost imorse? Har klarat mig hela vintern hittills trots att jag levt och jobbat med både förkylning och magsjuka nästan två månader nu. Så det är väl dags... Kommer faktiskt inte ihåg när jag hade magsjuka senast, måste vara flera år sedan... Tackar immunförsvaret för det! *applåder*

Förkylningströtthet i kroppen kombinerat med stillasittande och total koncentration, ja vad ska man säga? Jag är helt enkelt slut som artist...

Dagens bra: Te. Mycket te. Ett mycket bra tillägg till soffsittande.

Kommentarer
Postat av: Anna V

Hej! Till sommaren är det bara 1 år kvar på studierna! Skönt. Ja, jag vill också jobba inom akut eller intensivvård. Kommer nog läsa vidare till IVA-syrra eller liknande! Skulle också vilja jobba med katastrofmedicin! Finns ju så mycket att välja på =)

2009-01-28 @ 20:55:17
URL: http://annaviberg.blogg.se/
Postat av: moster

Tjena va´torrt det låter men det blir bättre, jag lovar. Hoppas du kryar på dig också. Sjuka sjuksköterskor kan vi ju inte ha.

Många kramar =)

2009-01-28 @ 21:09:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback