En historisk dag

Idag får USA sin första svarta president. En historisk dag. Förhoppningsvis en dag för förändring. Har precis sett glimtar ur Obamas tal inför alla tusentals människor och jag är mest imponerad över att han verkar kunna talet utantill. Istället för att läsa på ett papper ser han faktiskt ut att tala till folket. Imponerande.

För USA's skull, och för resten av världen, hoppas jag att det här är starten på något nytt. Något bra. Hoppas detta är en president som blir känd för annat än bombningar och krig. Inga fler "storebrors-fasoner", eller paranoid terrorist-skräck tack! Tyvärr är jag för dåligt insatt (och för ointresserad) för att kunna ge någon djupgående och våldsamt intressant analys av läget, men jag är glad för Amerikas skull. Och rent ekonomiskt kan det ju inte bli mycket sämre, bara bättre. Eller?

Sen undrar jag om det är fler än jag som tycker att Obama ser lätt cyanotisk ut om läpparna?! Ja, jag vet att det säkert hör ihop med hans hudfärg, men jag kan inte hjälpa att jag reagerar på det varje gång jag ser honom. Jag är väl arbetsskadad... Jag får liksom lust att bjuda honom på en grimma med 2 liter syrgas eller en flaska att blåsa i... ;P

God bless the big US of A!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback