Vilodag

Idag har jag gett mig själv ledig från ansvar och måsten. Söndag = vilodag. Att vila är en faktiskt inte lätt i det stressade samhälle vi lever i . Att kunna slappna av och bara göra ingenting, utan att i tanktarna stressa över allt man borde göra. Det är inte lätt minsann, men helt nödvändigt skulle jag vilja säga. Om nu till och med Gud gett oss en vilodag så finns det en anledning till det.

Kände mig helt väck när jag vaknade sådär lagom sent idag, glad över att jag slipper vara bakfull - hur dåligt hade jag inte mått då?! En av fördelarna med att vara stolt nykterist ;) Gårdagskvällen bjöd på en hel del skratt och möten med nya ansikten. Kul! Promillenhalten i sällskapet blev dock liiite för hög för att det skulle vara kul att vara ensam nykter... Men, jag är glad att jag trots allt följde med till dansgolvet efteråt. Det behövdes! Att bara sugas in i musiken, släppa allt och dansa... Befriande! Och till alla er som tror att man måste blanda in alkohol för att kunna ha kul - helt fel! Våga vara dig själv istället!

"Dansa som om ingen såg dig,
sjung som om ingen hörde dig
och lev varje dag som om den vore din sista"
//Anonym

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback