Jag + katt = sant?

Idag har min lilla lägenhet invaderats av en till liten inneboende. Koi. En liten svart sak med fyra ben, svans och mycket bus. Dock inte samma bus-nivå som tidigare inneboende (eller vad säger du syster Luring? *blink blink*)...

Två röster försöker göra sig hörda i mitt huvud angående att skaffa katt;

  • Men hallå? Nu är du ju helt uppbunden, kan aldrig åka som du vill. Lägg till 5 katter och en rullator så har du bilden av dig själv om 40 år!
  • Men hallå? Nu har du ältat det här fram och tillbaka i snart 2 år - är det inte dags? Och så länge du inte har pojkvän så kan du väl få ha någon hemma som blir glad att du kommer hem!

Dessa två tävlar om min uppmärksamhet, men jag tror nog jag gör som vanligt. Ingenting! Man skulle nog kunna säga att det var så jag tog mig igenom hela syster-utbildningen, genom att bara "flyta med". Alla tre åren hade jag denna tanke i huvudet :"Jag klarar inte av det här. Vill jag verkligen bli sjuksyrra??". Jag hade inte en enda aning om vad jag gav mig in i, eller ens varför jag sökte i allra första början. Men en tenta följdes av en annan och här är jag nu. Gud har öppnat och stängt dörrar och det kunde inte bli bättre.

Akutsjukvård skulle jag i alla fall INTE jobba med efter examen. No way! Vad händer? Jo, jag får jobb på en hjärtavdelning och "slussas" snart vidare till cardiologen/HIA! Jag visste inte ens vad sinusrytm var när jag började, knappt vad en hjärtinfarkt var. Nu stormtrivs jag på HIA bland CPAP:er, MIDA, pling och spring. Kan inte tänka mig just nu att inte jobba på en akutavdelning...

Och nu har Koi krupit upp i mitt knä - kan man annat än smälta? Keep it up Koi and you can call this home ;)


Kommentarer
Postat av: Syster Luring

Vill du på något vis påstå att mina katter är busiga? Fettlimpan och Reidar.

2009-02-01 @ 22:32:18
Postat av: systerslarvig

Hihi, kanske en aning... ;) Men så hamnade dom ju på camp Mellangatan också - ingen vila här inte!

2009-02-03 @ 13:35:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback