Trött tröttare tröttast?

Någon har fyllt mitt huvud med bly och hängt två-kilos tyngder i ögonlocken. Det logiska tänkandet har för länge sedan upphört att fungera och varenda cell i hela kroppen skriker efter sängen. Den varma, mjuka, goa sängen. Längtar efter att långsamt vaggas in i drömmarnas förlovade land med huvudet bekvämt placerat på kudden. Eller nja, idag kommer det gå fortare än fortast. Får vara glad om jag hinner lägga huvudet på kudden...

Hade utbildningsdag med avdelningen igår och blev såklart ändå tvungen att jobba i natt. Gissa om jag är trött!!

Men men. Många minutrar kvar till morgonrapporten. Sen ska jag få den stora glädjen att skrapa bilrutor i tolv minusgrader. Och sen bär det av hem mot sängen. Om bilrutorna går inte frusit fast förstås...


Dagens ojsan: Räknar man bort en-timmes-tuppluren igår kväll så är det bara fyra minuter kvar tills jag har dygnat. Känns skönt att veta. Att man varit vaken ett helt dygn... Hej landstingsanställd, eller vaddå!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback